צה"ל בקביעה יוצאת דופן: "אין לחמאס שום מנהרה שחוצה את הגדר"

    לפי נתוני מערכת הביטחון, כל האירועים שהיו בסיני היו רחוקים מאד מהגבול ולא הייתה שום נקודת מגע לאורך גבול ישראל מצרים בשנה האחרונה. הגבול שקט.המצרים עסוקים כרגע בלחימה מול דאעש בסיני ומול הברחות נשק לעזה
    קובי פינקלר No Comments on צה"ל בקביעה יוצאת דופן: "אין לחמאס שום מנהרה שחוצה את הגדר"

    בצה"ל אומרים הבוקר כי לפי כל המידע שברשותם אין שום מנהרה חוצה גדר • "לכל הדיבורים על כך שתושבים שמעו, ראו או יודעים על מנהרות שישנן בשטח ישראל ובתוך היישובים – אין כל אימות"

    לפי נתוני מערכת הביטחון, כל האירועים שהיו בסיני היו רחוקים מאד מהגבול ולא הייתה שום נקודת מגע לאורך גבול ישראל מצרים בשנה האחרונה. הגבול שקט.המצרים עסוקים כרגע בלחימה מול דאעש בסיני ומול הברחות נשק לעזה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלא נטעה. ההודעה של ארגון החמאס מאמש, על כך שהוא יחל בבדיקה מקיפה לסיבות שגרמו לקריסתם בעת האחרונה של לפחות 9 מנהרות ברצועת עזה, דבר שהביא למותם של 13 פלסטינאים שעסקו בחפירות, לא משנה את התמונה שבבסיסה, המנהרות היו ונשארו עוגן חשוב ביותר בתפיסת העולם של החמאס לפעולה נגד ישראל.

    בצה"ל אומרים גם הבוקר (ראשון) כי לפי כל המידע שברשותם אין שום מנהרה חוצה גדר "לכל הדיבורים על כך שתושבים שמעו, ראו או יודעים על מנהרות שישנן בשטח ישראל ובתוך היישובים אין כל אימות", זו קביעה ברורה וחד משמעית.

    ולמרות כל זאת, מערכת הביטחון נערכת מחדש ובשונה מן העבר בגבול רצועת עזה.

    65 ק"מ מקיפים את הרצועה ואט אט נפרסים עוד מערכים אלקטרוניים, יותר ויותר שיטות חדשות מוחדרות לשטח, מערך הסיורים לאורך הגדר שונה וגם העימותים סביב הגדר הולכים ופוחתים.

    אם בתחילת גל ההתקוממות הנוכחית היו מידי יום שישי כמה מאות או אלפים בודדים שהגיעו סמוך לגדר,יידו אבנים ובמקרים מסויימים אף בוצע ירי, הרי שבעת האחרונה עדים למציאות אחרת שבה יורדת כמות האוכלוסיה המגיעה לגדר ולא אחת אנשי החמאס עוצרים אנשים ומונעים הגעה לגדר או עוצרים מחבלים שירו לעבר ישראל.

    בכלל, אומרים בצבא, כל הירי שבוצע לעבר ישראל כולל הירי ארוך הטווח בשנה שעברה לעבר גן יבנה, לא בוצע בידי מחבלי החמאס אלא בידי הארגונים הסאלפים המהוים כעשרים אחוזים מהארגונים הפועלים ברצועת עזה.

    החמאס היום מורתע. זו עובדה מוצקת בצבא ויחד עם זאת, בצבא יודעים היטב שהחמאס מקושר היטב עם ארגון דאעש בסיני וינסה תמיד להפתיע.

    בכירים בצבא אמרו כבר לפני שנה שהחמאס ינסה להפתיע וכך תפתח המערכה הבאה ולכך נערכים. גם העובדה שהקשר עם המצרים הולך ומתהדק וישנם מפגשים תכופים בין שני הצדדים מביאה ללחץ הולך וגובר גם על החמאס וגם על דאעש בסיני.

    לפי נתוני מערכת הביטחון, כל האירועים שהיו בסיני היו רחוקים מאד מהגבול ולא הייתה שום נקודת מגע לאורך גבול ישראל מצרים בשנה האחרונה. הגבול שקט.המצרים עסוקים כרגע בלחימה מול דאעש בסיני ומול הברחות נשק לעזה.

    גם הגבול הימי סביב הרצועה נשמר היטב הן על ידי המצרים והן בידי חיל הים.

    האם זה יחזיק מעמד זמן רב? לאיש באמת אין מושג. כרגע יודעים בצה"ל לומר שאין מנהרות חוצות גדר ושהחמאס מורתע מאד. אמירה שבאחת יכולה להשתנות עקב לחץ פנימי בתוך הרצועה כדי לשנות משהו מבחינתם.

    בצה"ל נערכים היטב לתרחיש זה ושיתוף הפעולה בין הזרועות השונים בצבא רק תורם לכך.



    0 תגובות